Avdelningen Stjärnan

I januari 2023 öppnades avdelningen Stjärnan med barn i åldern 3. Vi arbetar projektinriktat, barnen arbetar ofta då i mindre grupper och vi fördjupar oss kring olika fenomen. Vi arbetar kontinuerligt med hälsonyckeln för att ge barnen möjlighet att utforska mat, rörelseglädje och hälsa på olika sätt i vardagen.

Vi strävar efter att barnen lär sig utifrån sina intressen och blir sitt bästa jag. Det är viktigt för oss att alltid se det kompetenta barnet, ett barn som kan.

I våra lärmiljöer finns en bygg- och konstruktionshörna, naturhörna samt rymdhörna som är under process. I ateljén finns stationer för barnen att öva finmotorik genom att måla, klippa, klistra och skapa med lera. Våra miljöer inbjuder till utforskande av olika naturmaterial.

Vi utmanar barnen till att bli självständiga. Det är viktigt för oss att barnen får uppleva, utforska och upptäcka omvärlden med hjälp av olika uttryckssätt. Genom att laborera med digitala verktyg, bygg och konstruktion, sjunga, leka, dansa, måla, berätta, lyssna, berikas barnens upplevelser.

Kontakt Stjärnan

Senast uppdaterad: 27 november 2023