Tillsammans genom vär(l)den

Alla förskolor i Haninge kommun arbetar med gemensamma projekt och processer för att utveckla den pedagogiska verksamheten. Sedan några år tillbaka har vi arbetat med projekten "Bygga Drömvär(l)den" och "Vär(l)den av möten". Nuvarande projekt går under benämningen "Tillsammans genom vär(l)den". Projekten är en fördjupning och vidareutveckling av varandra.

Foto: Jurate Virsile

Tillsammans genom vär(l)den

Under en studiedag våren 2022 röstades projektnamnet fram av alla pedagoger i kommunen. Genom att plocka fram Guldkorn från varje enskild verksamhet kunde vi ta fram nya fokusområden: Fantasi, kreativitet och lek, Språk, kultur och identitet och Natur genom våra sinnen.

Förskolorna har tagit sig an dessa områden från olika perspektiv, som Barns rättigheter, digitala och analoga verktyg, delaktighet och inflytaden samt språk, kommunikation och förhandling.

Gemensamt projekt

Senast uppdaterad: 13 november 2023